Újrónafő Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2019 (XI.15.) önkormányzati rendelete
Újrónafő Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
- § Újrónafő Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 11/2015. (X. 5.) rendelet (továbbiakban Rendelet) 5. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
- A képviselő-testület tagjainak száma: 4 fő.
2.§ A Rendelet 5. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
- A testületi ülést általában minden hónap negyedik hetének csütörtöki napjára kell összehívni. Határozatképtelensége esetén a képviselő-testületet 15 napon belül ismételten össze kell hívni.
3.§ A Rendelet 5. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
- A képviselő-testület ülésének időpontjáról – nyilvánosság biztosításának érdekében – a település lakosságát értesi a Hivatal a meghívónak az önkormányzat hirdetőtábláján valamint az önkormányzat honlapján történő megjelenítésével.
4.§ A Rendelet 5. § (9) bekezdése c.) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
c.) Újrónafői Általános Iskoláért és Óvodáért Egyesület, Újrónafői Sportegyesület, „Baráti Kör Újrónafőért”, Újrónafői Polgárőr Egyesület képviselőjét tevékenységi körében,
5.§ A Rendelet 7. § (4) bekezdése b.) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
b.) képviselő-testület tagja
6.§ A Rendelet 8. § d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
d.) az előző testületi ülésen elhangzott bejelentések nyomán tett intézkedésekről, egyúttal lehetőséget biztosít a kérdések, interpellációk felvetésére, tájékoztatást ad az előző ülés óta tett fontosabb intézkedésekről és beszámol a lejárt határidejű képviselő-testületi határozatok végrehajtásáról.
7.§ A Rendelet 9. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
- A képviselő-testület munkáját a meghívóban feltüntetett és a kiküldött előterjesztések alapján végzi. Az előterjesztések tartalmi és formai követelményeire az alábbi rendelkezések az irányadók:
- A képviselő-testületi ülésre készülő előterjesztésnek két fő részből kell állnia:
a) az első rész a tárgy ismertetését, az előterjesztés célját tartalmazza,
b) a második rész a határozati javaslatot (javaslatokat) foglalja magában.
- Az előterjesztés első részének tartalmaznia kell:
- a képviselő-testület foglalkozott-e korábban az adott tárgykörrel, és milyen feladatokat határozott meg;
- az előterjesztés tárgyára vonatkozó jogi szabályozást, önkormányzati rendelkezéseket;
- a tárggyal kapcsolatos értékelést, elemzést és mindazon körülményeket, melyeknek szerepe jelentős a döntésben;
- Az előterjesztés második részébe kell foglalni a szabatosan, egyértelműen, tömören, lényegre törően, az előterjesztés első részével összhangban megfogalmazott - egy vagy több - határozati javaslatot.
- A határozati javaslat:
a) a feladatokat indokolás nélkül tartalmazza;
- ha a határozat jellege megkívánja, pontonként tartalmazza a határozat végrehajtásáért felelős személy (személyek), vagy szervezet megnevezését, valamint a végrehajtás határidejét naptári év, hó, nap megjelöléssel;
- "folyamatos" jelzésű határidőt csak kivételesen tartalmazhat.
- Egyedi ügyek előterjesztésénél a felosztás elhagyható, amennyiben a döntés minden lényeges elemét a határozati javaslat magában foglalja.
Az előterjesztés fedőlapja tartalmazza:
a) baloldalon felül az előterjesztő szerv megnevezését;
b) középen az "ELŐTERJESZTÉS" feliratot, alatta a képviselő-testületi ülés időpontját;
- baloldalon alul, egymás alatt: a tárgy megnevezését, az előterjesztő nevét.
- Napirendi pont előterjesztője - a rendeletalkotásra vonatkozó előterjesztések kivételével - lehet:
- a polgármester;
- a képviselő-testület tagja;
- a jegyző;
- a képviselő-testület által felkért szervezet vezetője;
- § A Rendelet 10. §-a helyébe a következő rendelkezések lépnek:
(1) A 9. § (2) bekezdésben szereplő előterjesztésre jogosultak javasolhatják valamely előterjesztés sürgősségi tárgyalását. Sürgősségi indítvány – a sürgősség tényének rövid indokolásával – legkésőbb a képviselő-testületi ülést megelőző nap 16 óráig írásban nyújtható be a polgármesternél.
- A sürgősség kérdésében a képviselő-testület napirend előtt minősített többséggel határoz.
- A polgármester visszautasítja azt a sürgősségi indítványt, amit az (1) bekezdésekben előírtak figyelmen kívül hagyásával nyújtottak be. A visszautasításról a képviselő-testületet tájékoztatni kell.
- A sürgősség elfogadása esetén az előterjesztést a képviselő-testület első napirendi pontként tárgyalja. Ha képviselő-testület nem fogadja el a sürgősséget, úgy a napirendi pontok meghatározásakor dönti el, hogy az ügyet mikor, hányadik pontként tárgyalja.
- § A Rendelet 12. § (1) – (2) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
- A képviselő-testület határozatait külön-külön – a naptári év elejétől kezdődően – folyamatos sorszámmal és évszámmal kell ellátni a következők szerint:
Újrónafő Község Önkormányzata Képviselő-testületének…/201.. (…hó….nap) kt. határozata
- A testületi határozatokról a Hivatal a meghozatal sorrendjében határidő nyilvántartást vezet.
- § Hatályát veszti a Rendelet 12. § (5) bekezdése.
11. § A Rendelet 13. § (1) bekezdése a.) pontja az alábbiak szerint módosul:
- képviselő-testület tagja,
- § A Rendelet 13. § (3) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
- Az elkészítést követően a rendelet-tervezetet az előterjesztésre jogosult indokolással együtt a képviselő-testület elé terjeszti.
- § A Rendelet 16. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
- A jegyző által kezelt példányt évente le kell fűzni, és el kell helyezni a Kirendeltség irattárában, a zárt ülésről készült jegyzőkönyveket külön kell fűzni.
- § A Rendelet 16. § (3) bekezdése h.) pontja hatályon kívül kerül.
- § A Rendelet 16. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
- a jelenléti ívet,
- a meghívót,
- az írásos előterjesztéseket,
- a rendeleteket,
- képviselő-testület tagjának kérésére írásban is benyújtott hozzászólását, interpellációját,
- az érintett nyilatkozatát személyi ügyének tárgyalási formájáról,
- a jegyző törvényességi észrevételét,
- a név szerinti szavazásról készült névsort,
- a titkos szavazásról készült jegyzőkönyvet.
- § A Rendelet 17. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
- A képviselő-testület állandó bizottsága az Ügyrendi Bizottság, létszáma: 3 fő.
- § A Rendelet 17. § (4) bekezdése c.) pontjába a következő rendelkezés lép:
c) lebonyolítja a titkos szavazásokat
- § A Rendelet 21. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
(5) A polgármester a közigazgatási hatáskörébe tartozó feladatait a Hivatal közreműködésével látja el.
- § A Rendelet 23. § (4) – (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
- A jegyzői feladatok Kirendeltségen történő ellátásáról a Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata rendelkezik.
(5) A jegyző és aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a jegyzői feladatokat - legfeljebb hat hónap időtartamra - a munkaügyi ügyintéző látja el.
- § A Rendelet 24. § (4) bekezdése hatályon kívül kerül.
- § A Rendelet 2. melléklete jelen Rendelet 2. melléklete szerint módosul.
- § A Rendelet 3. melléklete jelen Rendelet 3. melléklete szerint módosul.
- § E rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.
Csatolmányok
Megnevezés | méret |
2. melléklet | 13.3 KB |
3. melléklet | 14.19 KB |